jueves, mayo 31, 2007

Las Agencias de Publicidad y los nuevos Medios. The Advertising and the new media

Acabo de volver de Galicia donde he participado en unas conferencias organizadas por "Clube Internacional de Prensa de Galicia" sobre "Hacia dónde van las Agencias de Publicidad"
Mi conclusión es, como indiqué durante mi conferencia que cualquier cambio aunque sea para bien siempre es dramático. Las agencias, al igual que los medios, los usuarios, los contenidos, o los anunciantes deben evolucionar y adaptarse a las nuevas circunstancias. El mundo es multimedia. O te especalizas al máximo y te conviertes en punto de referencia o ofreces servicios integrales de comunicación. Me temo que el "termino medio" en la nueva socidad de la información y del conociemiento no es suficiente. Estamos en la sociedad digital: o eres cero o eres uno. Y si no lo eliges tú, el mercado te colocará fuera de su mundo; no te entenderá

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English like version

I have just got back from Galicia, up in the north of Spain, where I have taken part in a Seminar organized by " Clube Internacional of Press of Galicia " on "Where the Advertising Agencies go". My conclusion is, as I indicated during my conference that any change though it should be for good always is dramatic. The agencies, as the media, the users, the contents, or the advertisers must evolve and to adapt to the new circumstances. The world is a multimedia world. So either you especalize to the maximum and you become a point of reference or you offer integral services of communication. I am afraid that "average term" in the new Information Society era is not a virtue . We are in the digital society what means that either you are 0 or you are 1. And if you do not choose to be zero or to be one, the market will place you out of the world. The market will no understand why you do not chose

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